موب شارژ

موب شارژ

موب شارژ

موب شارژ

نشانه‌های معتاد شدن فرزندتان را بشناسید

وامل متعددی در اعتیاد به نوجوانان به مواد مخدر نقش ایفاء می کنند. ناامنی، عدم اعتماد به نفس و احساس عدم پذیرش اجتماعی یکی از دلایل عمده اعتیاد نوجوان به مواد مخدر است. اکثر نوجوانان احساس می کنند فناناپذیر هستند و توجهی به عواقب این طرز فکر و اعمالی که براساس این تفکر انجام می دهند- مصرف مواد مخدر و نوشیدن الکل- ندارند.

شاخ اعتیاد را بشکنید

عواملی که تاثیر بسزایی در اعتیاد نوجوانان به مواد مخدر دارند عبارتند از:

•    خانواده ای که سابقه مصرف موادمخدر دارد
•    افسردگی
•    کمبود اعتماد به نفس
•    رفتار پرخاشگرانه ابتدایی
•    احساس طرد اجتماعی
•    فقدان نظارت اجتماعی
•    فقر
•    در دسترس بودن مواد مخدر

عواقب مصرف موادمخدر توسط نوجوانان

اعتیاد نوجوانان به مواد مخدر می تواند عواقب منفی فراوانی به همراه داشته باشد که عبارتند از:

* اختلال در رانندگی

رانندگی پس از مصرف موادمخدر خطرناک است و باعث مرگ رانندگان خودروها و موتورسیکلت ها می شود و هزینه بسیار زیادی را به نظام بهداشت و قضا تحمیل می کند.

* وابستگی به مواد

نوجوانانی که معتاد هستند به احتمال بسیار زیاد در دوران بزرگسالی نیز به مصرف مواد ادامه خواهندداد.

* فقدان انگیزه
مصرف مواد مخدر انگیزه لازم برای تلاش و موفقیت در مدرسه و زندگی را از نوجوان می گیرد و او را به انسانی بی انگیزه و بی تفاوت بدل می کند.

* افزایش مشکلات

مصرف موادمخدر، مانند ماری جوانا، بر قسمتی از مغز نوجوان که کنترل حافظه، انگیزه، توجه و یادگیری را عهده دار است آسیب می زند و مشکلات عدیده ای در یادگیری، عملکرد شغلی و عاطفی برای نوجوان به وجود می آورد.

شاخ اعتیاد را بشکنید

* ایجاد مشکلات جدی جسمی و روحی

مصرف مواد مخدر در دوز بالا، می تواند در اندام های حیاتی بدن مانند کلیه ها، ریه ها و قلب اختلال ایجاد کنند. مصرف متافتامین می تواند باعث صدمه دیدن قلب، سیستم عصبی بدن، ایجاد رفتارهای روانی و پرخاشگری شود. مصرف مخدرهای استنشاقی تاثیر مخربی بر مغز، قلب، ریه ها، کبد و کلیه ها می گذارد. علاوه بر این، اعتیاد به داروهایی که توسط پزشک تجویز شده اند باعث بروز افسردگی، بیماری های عروق قلب و تشنج می شود.

گفت و گو درباره اعتیاد نوجوان به مواد مخدر

گفت و گو با نوجوان درباره اعتیاد به مواد مخدر می تواند بسیار دشوار باشد. گفت و گو را در موقعیت و زمان مناسب آغاز کنید. اگر دلشوره دارید آن را با فرزندتان در میان بگذارید. 

هنگام گفت و گو با فرزندتان درباره مواد مخدر:

* از دیدگاه او نسبت به مصرف مواد مخدر بپرسید

نظرات فرزندتان را بشنوید و درباره مصرف مواد مخدر از او سوال کنید. پس از پایان گفت و گوی روشن و واضح با فرزندتان او را تشویق کنید.

* به پیام های رسانه ها توجه کنید

برخی از برنامه های تلویزیونی، سینماها، وب سایت ها و ترانه ها، نوجوان را به مصرف مواد مخدر ترغیب می کنند. درباره همه برنامه ها، فیلم ها و ترانه هایی که فرزندتان می بیند و می شنود با او گفت و گو کنید. 

* آماده گفت و گو درباره اعتیادتان به مواد مخدر باشید

به سوران فرزندتان درباره اعتیادتان به مخدر پاسخی منطقی و صحیح بدهید. اگر مصرف مخدر را کنار گذاشته اید صادقانه به او بگویید که به موفقیت بزرگی دست یافته اید.
هرگز از صبحت با فرزندتان درباره اعتیاد به مواد مخدر نترسید. گفت و گو درباره اعتیاد به مواد مخدر سبب نمی شود او به مصرف کننده تبدیل شود. صحبت کردن درباره اعتیاد به مواد مخدر به فرزندتان اجازه می دهد با دیدگاه شما نسبت به این موضوع آگاه شود و بداند که توقع شما از او چیست. 

استراتژی های گوناگون در پیشگیری از اعتیاد به موادمخدر

علاوه بر گفت و گو با نوجوان می توان روش های دیگری را نیز تجربه کرد:

* از فعالیت های روزانه فرزندتان مطلع باشید

به فعالیت ها و مکان هایی که فرزندتان به آنجا رفت و آمد می کند توجه کنید. برای افراد صاحب صلاحیتی که بتوانند فرزندتان را به فعالیت های سالم و مفید ترغیب کنند جایزه بدهید.

* وضع قوانین و اعمال مجازات

وضع قوانین و اعمال مجازات نشان می دهند اعتیاد به مواد مخدر را تحمل نمی کنید. ترک میهمانی هایی که در آن مخدر مصرف می شود، سوار نشدن به خودرویی که راننده اش موادمخدر مصرف کرده نمونه ای از قوانین وضع شده هستند. مجازات را نیز بلافاصله پس از تخطی از قوانین اعمال کنید.

شاخ اعتیاد را بشکنید

* دوستان فرزندتان را بشناسید

اگر دوست فرزندتان به مواد مخدر معتاد است احتمالا او را برای مصرف مخدر تحت فشار قرار می دهد. برای پیشگیری از اعتیاد فرزندتان به مواد مخدر با دوستان فرزندتان و والدین شان آشنا شوید.

* محافظت از داروهای تجویزشده

درباره مخدربودن داروهای تجویز شده برای اعضای خانواده از پزشک سوال کنید. فهرستی از داروهای موجود در خانه تهیه و از آنها محافظت کنید. از معلم بهداشت مدرسه فرزندتان بخواهید تا فرزندتان را کنترل کند تا او دارویی مصرف نکند.

* حمایت کردن

فرزندتان را تشویق کنید و از موفقیت او شاد شوید. ایجاد رابطه دوستانه میان والدین و فرزند کمک زیاد به پیشگیری از اعتیاد فرزند به مواد مخدر دارد.

* ارائه مثال مناسب

اگر در گذشته مخدر مصرف می کردید و ترک کرده اید به فرزندتان بگویید.

شناخت نشانه های هشداردهنده مصرف مواد مخدر در نوجوانان

علایم هشداردهنده عبارتند از:

•    تغییر ناگهانی دوستان، عادات تغذیه ای ساعات خواب، فعالیت های فیزیکی و بدنی و عملکرد تحصیلی
•    عدم توجه به فعالیت های مورد علاقه
•    به وجود آمدن نگرش خصمانه
•    مشاهده وب سایت هایی که افراد را به مصرف موادمخدر ترغیب می کنند.
•    پنهان کردن اعمال و اموال
•    ناپدیدشدن غیرقابل توضیح و توجیه پول از خانه
•    وجود جعبه خالی داروهای گوناگون در اتاق نوجوان
•    شنیدن بوهای غیرعادی داروها و مواد شیمیایی در اتاق نوجوان

لذت قدم زدن در جنگل زیبای النگدره

هیچ حسی لذت بخش تراز فرو رفتن در آغوش جنگل و استشمام عطر دل انگیز گل ها و گوش سپردن به آوای رودخانه ها نیست. امروزه بسیاری از ما، غرق شدن در دنیای تکنولوژی و تلفن های همراه را به سفر به دنیای طبیعت ترجیح می دهیم و از طریق تلفن های همراهمان، به تماشای طبیعت می پردازیم. در حقیقت اکثر ما انسان ها برای یافتن آرامش، پناه بردن به خانه هایمان را به تماشای مناظر طبیعی ترجیح می دهیم، اما مطالعات اخیر نشان می دهد درک طبیعت به شدت استرس را سرکوب می کند. پس بیایید قدر طبیعت که نعمتی بسیار بزرگ است را بدانیم و بیش از پیش از آن بهره مند شویم.

لذت قدم زدن در طبیعت زیبای جنگل النگدره

اگر مسافر شهر گرگان شدید پیشنهاد می کنیم که فضای بکر و طبیعت زیبای جنگل النگدره را از دست ندهید، اگر از کنار طبیعت زیبای این جنگل به سادگی عبور کنید یکی از فرصت های خوب زندگیتان را برای دیدن زیبایی های آفرینش از دست داده اید، زیرا این جنگل بکر و دیدنی جزو بهترین مناطق گردشگری شمال کشور به حساب می آید که در هر فصلی از سال زیبای و شگفتی های خاص خودش را دارد و به عنوان یکی از ۷ منطقه نمونه گردشگری کشور انتخاب و معرفی شده است.

لذت قدم زدن در طبیعت زیبای جنگل النگدره


داخل این پارک فرصت مناسبی برای استراحت یک یا چندروزه است چون امکانات خوبی هم در این مکان فراهم شده، داخل این پارک جاده ای آسفالته وجود دارد و هر کجای ان که بخواهید می توانید بنشینید و از طبیعت بی نظیر آن بهره ببرید .پارک جنگلی النگ دره به مساحت ۱۸۵ هکتار و در ۵ کیلومتری جنوب غربی شهر گرگان در مسیر جاده ناهار خوران قرار گرفته است.

لذت قدم زدن در طبیعت زیبای جنگل النگدره

آب و هوای این منطقه حداقل ۱۰ درجه خنک تر از نقاط شهری و پرجمعیت است . پارک جنگلی النگدره ، در دامنه جنگل های انبوه شمالی قرار دارد که از پوشش درختان جنگلی برخوردار است . مهم ترین انواع درختان این پارک جنگلی را انجیلی و ممرز ، توسکا ، لرگ ، افرا ، بلوط ، بید ، شیردار و خردمندی تشکیل می دهد .

لذت قدم زدن در طبیعت زیبای جنگل النگدره

امکانات موجود در پارک النگدره شامل برق رسانی ، سرویس های بهداشتی ، جاده آسفالته ، نمازخانه ، پارک کودک ، زمین ورزش ، ساختمان های نگهبانی ، منطقه کمپینگ و پیک نیک است.

لذت قدم زدن در طبیعت زیبای جنگل النگدره


جنگل النگدره طبیعتی مناسب برای چهار فصل سال دارد در بهار و تابستان بسیاری از طبیعت دوستان برای لذت بردن از طبیعت زیبا و هوای مطبوع اش راهی این جنگل بکر می شوند، در زمستان ها نیز برف بازی در جنگل النگدره یکی از تفریحات ویژه ی گرگانی هاست ، پاییز هم که با طبیعت رنگارنگش دوستداران خاص خودش را دارد.

لذت قدم زدن در طبیعت زیبای جنگل النگدره

لذت قدم زدن در طبیعت زیبای جنگل النگدره

لذت قدم زدن در طبیعت زیبای جنگل النگدره

پنج ابهام بزرگ درباره گوشی G5 ال جی

شرکت ال جی در سال های اخیر تلاش زیادی برای افزایش سهم خود از بازار موبایل کرده است. این شرکت کره ای این روزها ظاهرا در سراسر دنیا و از جمله ایران، کمپین های نامحسوسی برای تبلیغات غیرمستقیم به کارگرفته تا محصولات خود را در رده دو نماینده برتر فعلی دنیا یعنی اپل و سامسونگ قرار دهد.

در این کمیپن ها اگرچه تلاش می شود نام محصولات ال جی لا به لای آخرین مدل گوشی های پرفروش دنیا قرار گیرد، اما واقعیت های بازار را نمی توان تغییر داد و این گوشی همچنان سهم گذشته خود را در بازار دارد. برای مثال، سهم بازیگران موبایل در بزرگ ترین بازار این صنعت یعنی چین، نشان می دهد برندهای اپل، سامسونگ، هواوی، شیائومی و کول پد، اچ تی سی، لنوو، سونی، نوکیا، نوبیا، میژو، زد تی ئی، وان پلاس و ال جی به ترتیب در این کشور رتبه های فروش را داشته و به دنبال آنها سایر برندها همچون ایسر، ایسوس، مایکروسافت، موتورولا، بلک بری، اوپو و آلکاتل قرار دارند.

اگرچه در سایت های تبلیغات گوشی، سر و صدا و اخبار زیادی درخصوص ال جی می شنوید که به نظر می رسد بخش عمده ای از آنها یک جریان سازی برای ترغیب افکار خریداران است، اما آمار مراجع معتبر گویای جایگاه واقعی این شرکت است و در یکی دو سال اخیر این تحرک رسانه ای شرکت ال جی بوده که پرهیاهوتر شده است.

پنج ابهام بزرگ درباره گوشی G5 ال جی

اما اگر شما هم از جمله افرادی هستید که در دنیای راست و دروغ فضای مجازی دچار سردرگمی شده اید، یادتان باشد که همیشه راهی مطمئن و روشن برای یافتن گوشی های پرفروش وجود دارد. این روزها ده ها میلیون نفر در ایران یک یا چند گوشی هوشمند دارند که با دیدن برند گوشی موجود در دست آنها به راحتی می توان دریافت کدام گوشی ها پرفروش تر و مشتری پسندتر هستند. 

با این مقدمه ضروری، بد نیست مروری داشته باشیم بر آخرین محصول شرکت کره ای ال جی که اگرچه مطابق معمول با تبلیغات گسترده و کم هزینه در فضای اینترنت انجام شد، اما این مساله مانع از بررسی نکات مبهم و بی پاسخ درخصوص گوشی G5 ال جی نمی شود.

ال جی که به تازگی از آخرین گوشی خود با نام LGG5 در ایران رونمایی کرد. ظاهرا مدعی رقابت این گوشی با گلکسی S7 سامسونگ است. در این میان یکی از نقاطی که کمپانی کره ای ال جی تمرکز اصلی خود را برای فروش بیشتر روی این گوشی گذاشته، موضوع ماژولار بودن آن است. به این مفهوم که قسمت انتهایی گوشی برای افزودن ابزاری همچون دوربین و ابزارهای صوتی، جدا می شود.

اگرچه قابلیت های کلی گوشی G5 همچون سایر گوشی های پیشتاز با اشکال اساسی مواجه نیست، اما این گوشی تازه وارد، همچون بسیاری از گوشی ها که با ادعای متفاوت بودن و نوآوری به بازار آمده اند، با ابهامات و اشکال هایی رو به رو است که به خصوص لازم است، پیش از کمپانی ال جی، خریداران این گوشی ها بیشتر دقت داشته باشند یا ناخواسته تامین کننده بخشی از هزینه تحقیق و توسعه این شرکت کره ای نشوند.

1- گوشی G5 ماژولار، راهکاری به دنبال مشکل!

در حالی که ال جی تلاش کرده با قابلیت جداشوندگی در گوشی G5، امکان افزودن قابلیت ها و ابزارهای بیشتر، آن هم بدون پرداخت هزینه های پایه ای را فراهم کند، اما این قابلیت با افزونه Handspring’s Springboard که امکان اتصال انواع PDA، ابزارهای بازی، دوربین، پلیرها، رادیو و GPS را می دهد. تفاوت چندانی ندارد. اما تفاوت بخش ماژولار گوشی G5 ال جی با افزونه مذکور این است که هنوز نیاز به ابزارهایی که از نظر فیزیکی قابلیت پشتیبانی از گوشی مذکور را داشته باشند، بسیار محسوس است.

نکته دیگر آنکه امروز تقریبا تمام ابزارهای قابل اتصال به موبایل، اعم از انواع دوربین ها، پخش کننده ها و... به شکل بی سیم امکان همخوانی با گوشی را دارند. درواقع این ابرازها به سادگی نصب یک اپ در دسترس و قابل استفاده هستند. وانگهی بسیاری از ماژول ها همچون اسکنرها و کنترل های بازی سال ها است که از استاندارد جهانی دستگاه های بلوتوث برای اتصال به یکدیگر بهره می برند.

2- انطباق پذیری؛ مشکل بزرگ ماژول های LGG5

مشکل دیگر در گوشی جی 5 این است که کمپانی ال جی هیچ اشاره ای به این موضوع نکرده که ماژول هایی که شما برای گوشی خود می خرید، امکان انطباق پذیری و سازگاری با ابزارهای دیگر را دارد یا انحصار را با پایان عمر گوشی، این ابزار نیز بی استفاده می مانند.

به این نکته نیز باید توجه کرد که افزونه Springboard درواقع با طیف وسیعی از دستگاه های شامل Visor, Visor Deluxe, Visor Platinum, Visor Neo و Visor Pro همخوانی دارد. از سوی دیگر از طریق گوشی G5 ال جی شما باید با خارج کردن قسمت پایین گوشی، افزونه جدید را اضافه کرده و تکه ای متفاوت را به انتهای گوشی وصل کنید.

اگرچه طراحی گوشی جدید ال جی به مراتب چشمگیرتر از افزونه هایی با ظاهر بد محسوب می شود، اما موضوع اینجا است که ابزارهای خریداری شده برای گوشی G5 ال جی می تواند محدودیت هایی در هماهنگی و انطباق با سایر محصولات از جمله گوشی های آینده ال جی ایجاد کند. به این ترتیب شاید این کمپانی کره ای مجبور شود در طراحی تمام گوشی های  آینده خود تجدیدنظر کند.

به عبارت دیگر، اگر افزونه هایی که برای کار با G5 ساخته شده تنها با این گوشی کار کند، خریدار گوشی باید نگران امکان استفاده از یک یا دو ابزار خریداری شده در گوشی بعدی باشد. یک تحلیلگر گوشی می گوید، امروزه تمام ابزاری که به گوشی ما متصل می شود، قابل استفاده در بسیاری از ابزارها و گوشی های دیگر ما نیز هست، اما من واقعا انتظار ندارم افزونه هایی که برای G5 خریداری می شود، با گوشی بعدی این کمپانی یعنی G6 قابلیت کار داشته باشد و این یک مشکل محسوب می شود.

پنج ابهام بزرگ درباره گوشی G5 ال جی

3- آیا کسی افزونه خواهدساخت؟

موضوع نامعلوم دیگر در خصوص بلند پروازی استراتژیک ال جی در ساخت گوشی ماژولار G5 این است که افزونه سیستم صوتی hi-fi و افزونه کنترل دوربین CAM تنها دو افزونه موجود هستند که برای گوشی G5 ساخته شده اند. اگرچه ال جی گفته قصد دارد API لازم برای ساخت افزونه یا ماژول سایر شرکت ها را نیز ارایه کند تا آنها هم افزونه های خاص خودشان را طراحی کنند. اما چیزی که به هیچ وجه روشن نیست، این است که آیا هیچ کمپانی دیگری برای ساخت افزونه هایی با استاندارد نوپای ال جی و برای گوشی فعلی علاقه دارد یا آنکه ال جی به تامین هزینه و تشویق سازندگان به ورود به این عرصه اقدام خواهد کرد یا نه؟

بنابراین با توجه به جایگاه و میزان فروش گوشی های ال جی در دنیا بسیار بعید به نظر می رسد، شرکت های دیگر در این بلندپروازی ال جی سهیم شده و به صرف هزینه های نامعلوم در این عرصه بپردازند. کمااینکه کمپانی های فعلی بازار در حال حاضر نیز به سهولت در حال فروش افزونه هایی فراگیر و جهانی تر هستند و بعید است وارد چنین قماری شوند، به خصوص که جی 5 ال جی قیمت نسبتا بالایی هم دارد.

4- اشکال در طراحی گوشی ماژولار  LGG5 

اما شیوه طراحی بخش ماژولار ال جی نیز موضوعی است که به ریپوت کردن گوشی با هر بار جا به جایی قطعه نیاز دارد. از آنجا که بخش قابل جا به جایی گوشی ال جی در اطراف باتری گوشی تعبیه شده است، هر زمان که شما قصد جا به جایی افزونه ای را داشته باشید، باید باتری را خارج کنید، سپس باتری را به افزونه جدید وصل کرده و دوباره آن را به گوشی متصل کنید.

همان طور که می دانید، خارج کردن باتری به منزله قطع انرژی گوشی است و پس از آن گوشی نیاز به ریبوت مجدد دارد. این در حالی است که به اعتقاد بررسی کنندگان گوشی G5، این یک ضعف در شیوه طراحی و تعبیه محل استقرار افزونه است؛ چرا که هم اکنون و در دنیای واقعی تمام افزونه ها، ابزارهای جانبی و گجت ها به راحتی و بدون هیچ تغییر سخت افزاری در گوشی و اجبار به ریبوت گوشی، قابل استفاده هستند.

اگرچه ریبوت کردن گوشی تاثیر مخربی بر تجربه کاربر نمی گذارد، اما به هر حال این یک مساله است. اما زمانی که شما نیاز به جابه جایی سریع یک افزونه دارید، ریبوت کردن گوشی کمی آزاردهنده و وقت گیر است. در نظر داشته باشید که گاه کاربر تنها برای لحظاتی نیاز به استفاده از افزونه ای همچون دوربین دارد و پس از آن باید فرایندی را که ذکر شد مجددا تکرار کند که شاید در بلندمدت چندان خوشایند نباشد.

پنج ابهام بزرگ درباره گوشی G5 ال جی

5- ریسک باقی ماندن LGG5 در کورس رقابت

دیوید راداک، یک تحلیلگر گوشی می گوید، ال جی گوشی جی 5 را رقیبی برای گوشی S7 سامسونگ می داند، اما گوشی جدید سامسونگ از جهات مختلفی دارای برتری است. به قول او، ال جی جی 5 همچون تیری می ماند که به جهات مختلف شلیک شده تا به تهدیدی برای سامسونگ تبدیل شود. در این گوشی تمرکز روی باتری قرار گرفته، در حالی که این قابلیت در بیشتر گوشی هایی که از سال 2015 و با قابلیت اندروید مارشمالو به بازار آمده، وجود دارد. گوشی جی 5 ال جی روی دوربین تمرکز کرده، در حالی که این قابلیت در مقابل گلکسی S7 و گوشی های اخیر نکسوس، برگ برنده ای محسوب نمی شود.

از سوی دیگر، در طراحی این گوشی نیز نقدهایی وجود دارد و به شوخی گفته می شود ظاهرا تیم طراحی بخش جلویی گوشی با تیم طراحی پشت گوشی متفاوت بوده است. تنها بخش متفاوت در طراحی جی 5 قسمت پایینی گوشی است که به خاموش کردن کل گوشی برای استفاده نیاز دارد و توجه کاربران خاصی را به خود جلب خواهدکرد.

به اعتقاد دیوید راداک، اگرچه مهندسی این گوشی کاری بلندپروازانه و نوآورانه محسوب می شود، اما از جنبه اقتصادی یک وعده توخالی به حساب می آید.

به این ترتیب، در حالی که سامسونگ و بسیاری از تولیدکنندگان بزرگ کنونی گوشی در دنیا، علاوه بر استفاده از پلتفرم های ساده اتصال افزونه ها، امکان ساخت ابزارهای قابل اتصال افزونه ها، امکان ساخت ابزارهای قابل اتصال از طریق USB را دارند، تلاش اخیر ال جی در گوشی جی 5 به یک ریسک بزرگ می ماند.

در نهایت اینکه حداقل ما توصیه ای به خرید این گوشی نداریم، اما اگر شما نیز به دلایلی که ذکر شد اهل ریسک و پرداخت هزینه برای ناشناخته هستید، حداقل باید دو میلیون تومانی بپردازید تا در آینده معلوم شود ال جی برای مسایل و ابهاماتی که گفته شد تدابیری دارد یا آنکه شما یکی از حامیان مالی بخش R & D یا همان تحقیق و توسعه این شرکت کره ای خواهیدشد.

اقلام ساده‌ای که باید روی میز کار خود داشته باشید

شما هر روز وقت زیادی را پشت میز کار خود می گذرانید. بنابراین بهتر است برای مسائل پیش بینی نشده ی متعددی آماده باشید. در ادامه، فهرستی از اقلام ساده و در عین حال ضروری را خواهید دید که بسیاری از افراد هنگام کار کردن در محل کار خود به آنها نیاز خواهند داشت. تعدادی از آنها ممکن است برایتان بلااستفاده و یا بدیهی به نظر برسند، به گونه ای که ضرورتی برای جداگانه فراهم کردنشان روی میز کار خود نبینید. اما خواهید دید که با فراهم کردن این اقلام در کشو یا روی میز کار خود، آن را به محل به مراتب مطبوع تری برای کار کردن تبدیل خواهید کرد.

۸ مورد از اقلام ساده ای که بهتر است روی میز کار خود داشته باشید

۱- میان وعده یا تنقلات سالم

خوردن تنقلات سالمی مثل مغز بادام، گردو، فندق، ماست میوه ای، و خود میوه، هم انرژی شما را در طول روز حفظ می کند و هم مواد غذایی بدنتان را تأمین خواهد کرد. در نتیجه، معده ی شما کمتر آزارتان خواهد داد و عملکردتان بهبود خواهد یافت. از طرف دیگر تعداد دفعاتی که بر اثر گرسنگی و برای برطرف کردن آن میز کار خود را ترک می کنید کاهش می یابد.

۲- هدفون

اگر می خواهید کاملاً روی کار خود متمرکز شوید و از سر و صدای محیط رهایی پیدا کنید، گذاشتن هدفون یکی از بهترین گزینه هاست. از طرف دیگر می توانید هنگام استراحت، بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران ویدیوی تازه ای که همه درباره اش صحبت می کنند را ببینید تا حال و هوایتان عوض شود.

۳- یک بلوز ساده ی آستین بلند

به ویژه در فصل تابستان به خاطر روشن بودن کولر ها ممکن است در محل کار خود احساس لرز کنید. از آنجایی که دیگر همکارانتان ممکن است مثل شما سردشان نباشد، داشتن یک پلیور نازک دکمه دار و آستین بلند در محل کار می تواند مفید واقع شود. حتی می توانید آن را روی پاهای خود نیز پهن کنید.

۴- دستمال کاغذی و ضدعفونی کننده ی دست

زمانی به اهمیت وجود دستمال کاغذی و ضدعفونی کننده ی دست پی می برید که سرما می خورید یا مجبورید غذای خود را پای میز کار بخورید. حفظ پاکیزگی دست ها در محل هایی از قبیل اداره ها و دفاتر کار از اهمیت زیادی برخوردار است.

۸ مورد از اقلام ساده ای که بهتر است روی میز کار خود داشته باشید
۵- بطری آب

یک فرد سالم برای حفظ آب بدن خود نیاز دارد در طول روز ۸ تا ۹ لیوان آب بنوشد. اما مواقعی که مشغله ی زیادی دارید ممکن است فراموش کنید به اندازه ی کافی آب بنوشید. به همین دلیل داشتن یک بطری یا لیوان آب روی میز، این نیاز حیاتی را به شما یادآور خواهد شد.

۶- کیف کمک های اولیه

این کیف می تواند کوچک، و حاوی اقلامی نظیر چسب زخم، قطره ی استریل چشم، قطره ی استریل بینی، ویتامین، مسکن و مواردی از این دست باشد. شما می توانید اقلام داخل این کیف را بر اساس نیاز های خود انتخاب کنید. برای مثال اگر از لنز های تماسی چشم استفاده می کنید بهتر است قطره ی استریل چشم و یا مایع لنز را در اقلام کیف کمک های اولیه ی خود داشته باشید. یا مثلاً اگر گلودرد دارید بهتر است قرص یا آبنبات صاف کننده ی گلو را نیز در میان اقلام آن قرار دهید.

۷- خوشبو کننده ی بدن

این مورد به ویژه در فصول بهار و تابستان شدیداً به کارتان خواهد آمد. به خصوص اگر بعد از محل کار خود قصد رفتن به جایی را داشته باشید، داشتن اسپری خوشبو کننده یا یک عطر معمولی می تواند بسیار مفید واقع شود.

۸- یک شارژر یا پاوربانک اضافی برای موبایل

اجازه ندهید شارژ موبایلتان به طور کامل خالی شود. عمر باتری های موبایل با هر بار خالی شدن کامل، کاهش می یابد. اگر می خواهید مدت بیشتری از موبایل خود استفاده کنید، یک شارژر اضافی در کشوی محل کار خود داشته باشید تا با رسیدن شارژ موبایلتان به ۱۰ درصد، آن را مجدداً شارژ کنید

برنامه های تلویزیون در ماه رمضان

با نزدیک شدن به ایام مبارک ماه رمضان شبکه های مختلف تلویزیون کنداکتور پخش خود را برای این ایام نهایی کرده اند؛ در این مطلب برگ برنده های هر شبکه را بررسی می کنیم.

نشست خبری معاون سیما برای تشریح برنامه های رمضانی تلویزیون بار دیگر به تعویق افتاد. نشستی که تا همین چند روز قبل مسئولان روابط عمومی سیما در انتظار زمان آزاد علی اصغر پورمحمدی برای تنظیم نهایی آن بودند و حالا در جدول زمانی کارهای فشرده مرتضی میرباقری باید به دنبال جایی خالی برای آن باشند. با این همه اما قطار زمان توقف ندارد و تعداد روزهای باقی مانده به ماه رمضان در حال کم شدن است و هفته آینده شبکه باید از کنداکتور قطعی و نهایی خود رونمایی کنند. با توجه به شرایط موجود هم احتمالا دیگر فرصتی برای برگزاری نشستن رسمی و رونمایی از جزییات برنامه های شبکه های مختلف نخواهدبود و نهایتا شبکه ها مستقلا اقدام به ارسال جزییات برنامه های خود به رسانه ها خواهندکرد.

در این میان اما تصویر و نمای عمومی آن چه قرار است در ایام رمضان در قاب سما شاهدش باشیم تقریبا عیان است و از همین امروز می توان برگ برنده شبکه های مختلف اعم از تولیدات نمایشی و غیرنمایشی را فهرست کرد. برمبنای آن چه تاکنون مشخص است ترکیب مجموعه های نمایشی با دو سریال اصلی نهایی شده و برنامه های ترکیبی هم به سنت سال های قبل روانه آنتن می شود. در این میان کدام شبکه موفق به جذب مخاطب بیش تر خواهدشد؟

شبکه یک؛ به امید دودکش
کارنامه سال های قبل: شبکه یک به عنوان شبکه سراسری سیما همواره سهمی قابل توجه در تدارکات مناسبتی تلویزیون داشته است. به همین دلیل هم هر ساله یکی از ظرفیت های اصلی ترین رقابت رمضان برای تولید سریال های مناسبتی به این شبکه اختصاص داشته است. شبکه یک کارنامه به نسبت موفقی هم در این زمینه داشته است و در دوره های مختلف به واسطه تایم پخش شبانه سریال ها و نیز انتخاب مناسب سوژه همواره شانس بالایی برای موفقیت در ماراتن سریال سازی داشته است. برخلاف این عرصه اما شبکه یک کم تر تمرکزی در حوزه تولید برنامه های ترکیبی در ایام ماه مبارک رمضان داشته و کم تر خاطره ای از برنامه ماندگار از این جنس در قاب شبکه یک در ذهن مخاطبان به یادگار مانده است.

اصلی ترین تدارک برای رمضان 95: براساس خبرهایی که تا به امروز منتشر شده شبکه یک گزینه های متغیری برای پر کردن کنداکتور شبانه پخش سریال خود داشته است. ابتدا قرار بود «علی البدل» با تلاش «پایتختی ها» به آنتن این شبکه برسد اما طولانی شدن فرآیند تولید نام «چرخ فلک» رسانه ای شد. سریالی اپیزودیک که امید بیش تری به تکمیل مراحل تولیدش در طول روزهای باقی مانده تا ماه رمضان وجود داشت.

برنامه های تلویزیون در ماه رمضان 95


با این همه اما این امیدواری هم تضمینی برای خیال راحت مدیران شبکه یک نبود و احتمالا به همین دلیل ترجیح دادند روی گزینه بازمانده از کنداکتور نوروزی خود متمرکز شوند. سریال «دودکش 2» به کارگردانی محمدحسین لطیفی که قرار بود نوروز امسال با نام «پادری» روی آنتن شبکه یک برود به دلایلی در دقیقه 90 از رقابت نوروز کنار گذاشته شد تا حالا با افزایش قسمت های آن متناسب با شب های رمضان، در این ماه روی آنتن برود. 

این فرصت با توجه به پخش سری اول این سریال در شب های رمضان فرصت دوباره ای است تا لطیفی بار دیگر شانس خود را با نام «دودکش» بیازماید. این سریال طنز غیر از شب های قدر که سریال «کشیک شب» به کارگردانی حسین مهکام در کنداکتور قرار می گیرد، هر شب حوالی ساعت 22 پخش می شود.

پیش بینی توفیق در جذب مخاطب: 
سری سازی در سریال های مناسبتی طنز تا به امروز جواب داده و تجربه دو سریال «پایتخت» و «دردسرهای عظیم» نشان داد که این قبیل سریال ها از همین مراحل تولید مخاطبان بالقوه ای دارند. «دودکش 2» هم حالا این شانس را دارد که با تکیه بر خاطره خوش مخاطبان از سری اول، تبدیل به یکی از سریال های محبوب رمضان 95 شود.



شبکه دو؛ به یاد «کیمیا»
کارنامه سال های قبل: معمولا در مناسبت ها شبکه دو از شانس پایینی برای جلب نظر مخاطبان برخوردار بوده است. نکته ای که هم تایم نه چندان مناسب پخش سریال در کنداکتور این شبکه و هم ماهیت متغیر آن میان مخاطبان کودک و نوجوان و بزرگسال در آن دخیل بوده است. به این نکات می توان تجربه های نه چندان موفق این شبکه در تولید برنامه های ترکیبی را هم می توان اضافه کرد تا مشخص شود که چرا کم تر خاطره ای از تولیدات موفق شبکه دو در مناسبت هایی مانند رمضان در ذهن داریم.

اصلی ترین تدارک برای رمضان 95: امسال هم شبکه دو چشم امیدی به برنامه های ترکیبی و دم افطار و سحر خود ندارد و همه انرژی خود را برای رساندن سریال «برادر» به آنتن متمرکز کرده است. سریالی که با توجه به فضای خلوت میدان رقابت سریال های رمضانی می تواند تبدیل به شانس اصلی شبکه برای جذب مخاطب شود. به خصوص که مخاطبان شبکه دو خاطره همراهی با سریال 110 قسمتی «کیمیا» به کارگردانی جواد افشار را هنوز در ذهن دارند و شاید با همین پشتوانه با سریال تازه این کارگردان هم همراه شوند.

برنامه های تلویزیون در ماه رمضان 95


پیش بینی توفیق در جذب مخاطب: شبکه دو حتما مخاطبان سنتی خود را خواهدداشت و سریال «برادر» هم طبیعتا در میدان بی رقیب سریال های رمضانی توان لازم برای همراهی با سریال شبکه یک را دارد. به خصوص که از شانس تایم پخش دم افطار بهره مند است و اگر این زمان پخش برای «برادر» قطعی شود شانس بالاتری برای دیده شدن هم زمان یا سفره های افطار خواهدداشت.



شبکه سه؛ فوتبالی ها
کارنامه سال های قبل: شبکه سه هرسال از مدعیان اصلی سریال سازی مناسبتی بود و بخش قابل توجهی از سریال های مناسبتی به ویژه در ماه رمضان روی آنتن این شبکه فرصت نمایش داشته اند. در این زمینه هم سریال های طنز و هم سریال های معناگرا سهمی برای خود داشته اند و شاید جالب باشد یادآوری این نکته که رامبد جوان اولین سریال مناسبتی ماه رمضان با عنوان «گمگشته» را در اوایل دهه هشتاد برای همین شبکه سه ساخت و روانه آنتن کرد. علاوه بر سریال سازی شبکه سه به ویژه در یک دهه اخیر دستی هم بر آتش برنامه های ترکیبی داشته بو به ویژه با «ماه عسل» از میانه دهه 80 تاکنون اصلی ترین مدعی باکس افطاری تلویزیون در جذب مخاطب بوده است.

اصلی ترین تدارک برای رمضان 95:
 مدیران شبکه سه هرچند تن به کناره گیری از میدان رقابت سریال سازی به نفع پخش زنده مسابقات فوتبال جام ملت های اروپا 2016 داده اند اما برگ برنده اصلی سال های اخیر خود یعنی «ماه عسل» را حفظ کرده و حتی برای آن پیش خبر هم می روند. مدیر شبکه سه در گفت و گویی که همین دیروز با روزنامه جام جم داشت از تولید «بانشاط» سری جدید این برنامه  خبر داد. 

برنامه های تلویزیون در ماه رمضان 95


احسان علیخانی امسال هم این فرصت را دارد که در طلایی ترین تایم پخش رمضان در لحظات پیش از افطار روی آنتن شبکه سه به گفت و گو با سوژه هایش بنشیند و مخاطبان همیشگی اش را با خود همراه کند. علاوه بر این برنامه که پخش آن به صورت سنتی ثابت برای رمضان تبدیل شده اما احتمالا اصلی ترین برگ برنده شبکه سه برای جذب تضمینی مخاطب بازی های یورو 2016 خواهدبود.

پیش بینی توفیق در جذب مخاطب: تب تماشای فوتبال جام ملت های اروپا که به صورت زنده روی آنتن شبکه سه می رود حتما می تواند طیف گسترده ای از مخاطبان ثابت شبکه سه سیما را در شب های رمضان پای آنتن این شبکه بنشاند و از همین امروز می توان پیش بینی کرد که این شبکه طیف گسترده تری از مخاطبان را با خود همراه خواهدکرد.



شبکه نسیم؛ باز هم خندوانه؟
کارنامه سال های قبل: عمر شبکه نسیم به اندازه ای نیست که بتوان کارنامه آن را با دیگر شبکه های اصلی سیما قیاس کرد اما تجربه این شبکه در رمضان 94 به گونه ای بود که نمی توان آن را در فهرست مدعیان اصلی جذب مخاطب در رمضان 95 نادیده گذاشت. رامبد جوان با «خندوانه» در رمضان سال گذشته توانست به رقیبی جدی برای «ماه عسل» تبدیل شود. به خصوص که منتقدان فضای غم آلود «ماه عسل» حالا گزینه ای شاد و سرخوش برای قراردادن در مقابلش پیدا کرده بودند.

اصلی ترین تدارک برای رمضان 95:
 امسال هم شبکه نسیم احتمالا «خندوانه» را به صورت هر شبی تولید و در تایمی متناسب با زمان افطار روانه آنتن خواهدکرد. تاکنون خبری مبنی بر تولید روتین «دورهمی» دیگر برنامه پرمخاطب این روزهای شبکه نسیم مخابره نشده اما بعید نیست تیم تولید این برنامه هم به جمع مدعیان رمضان 95 بپیوندند. البته با توجه به این که مهران مدیری در برنامه اخیر خبر از تغییراتی در ترکیب بندی «دورهمی» داد، شاید شاهد توقف چند هفت ای پخش آن هم باشیم.

برنامه های تلویزیون در ماه رمضان 95


پیش بینی توفیق در جذب مخاطب: 
شبکه نسیم تنها با اکتفا به «خندوانه» هم می تواند جایگاه خود در میان مدعیان اصلی رمضان 95 حفظ کند اما قطعا این منوط به رو کردن برگ برنده هایی تازه از سوی رامبد جوان و اتاق فکر برنامه است. توفیق هیچ برنامه ای برای همیشه تضمین نشده است.